sobota 5. září 2015

Dýňová polévka šmrncnutá Indií

Teď je ten správny čas přemýšlet, co všechno se dá vyrobit z dýně. Nejradši mám hokaido. Při pátečním přemýšlení, co bude v sobotu za polévku, mě napadla právě polévka z téhle dýně. Jako druhá věc se mi k tomu vybavila červená čočka. Zdá se mi to dobrá kombinace. Vzpomněla jsem si, že něco podobného jsem zahlídla v časopise Albert. Proletěla jsem tam ten recept a vzala si z toho možnost dát do polévky koření garam masala a chili. Opravdu je to zajímavá chuť. Zkuste to. 



Na polévku potřebujeme:

1 cibule
1/2 dýně hokaido
1 střední brambora
hrst červené čočky
česnek
garam masala
sůl
pepř
chilli
kurkuma
1 bobkový list
1 pl misa

Cibulku mírně opečeme na másle, přidáme červenou čočku a na kostičky nakrájenou dýni a bramboru. Chvíli restujeme, ke konci přihodíme na plátky nakrájený česnek. Zalijeme zeleninovým vývarem, přidáme miso a koření. Přivedeme k varu a vaříme tak, aby byly všechny suroviny měkké. 

U finální podoby se rozhodneme, v jaké konzistenci polévku chceme. Můžeme nechat tak, jak je. Lehce rozmixovat, aby v ní zbyly ještě kousky dáně a brambor nebo rozmixovat téměř dohladka a následně propasírovat. My jsme měli na oběd ten prostřední způsob. 

Miso v polévce být nemusí, pokud ho doma nemáte.

Začala jsem v kuchyni používat černou sůl. Mám ji smíchanou s klasickou. Poměrně rychle jsme si na ni zvykli. ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat