sobota 11. ledna 2014

Polévka z červené čočky se zeleninou

Znáte ten pocit, když přijdete vyzmrzaní z venku a těšíte se na pořádnou hutnou polévku, která vás prohřeje. Většina si asi představí nějakou bramboračku nebo kyselicu. Nabízím další možnost, jak se prohřát. Do polévky se přidává zázvor, kterého bychom si v tomhle zimním období měli dopřávat plnými doušky. Pomůže nám s nachlazením, podpoří imunitu. Jen, až si z něj budete dělat třeba čaj, nepřidávejte cukr a citron. ;-)

A recept na polévku? Tady je, i když suroviny jsem dávala od oka, jistě si s tím poradíte. Jste šikovní, věřím vám.


Orestujeme na kostičky nakrájenou mrkev a řapíkatý celer. Restovala jsem spolu se dvěma snítkami tymiánu. Postupně přidáme najemno nakrájenou cibuli, zázvor a česnek. Zalijeme zeleninovým vývarem, loupanými rajčaty a dvěma lžičkami protlaku.

  Já měla rajčata zavařená od babičky, projela jsem je tyčákem a přepasírovala. Necháme provařit. Na posledních 15 minut vaření přidáme přidáme červenou čočku. Dochutíme solí, popřípadě pepřem. Po odstavení vmícháme miso pastu (já ji pasíruji, aby se mi líp rozpustila) a neháme 5 minut odstát. 
Můžeme podávat se zakysanou smetanou a čerstvým koriandrem. Ten jsem po ruce neměla, tak jsem použila snítku petržele, která mi roste na zahrádce. 


Žádné komentáře:

Okomentovat